Kuala Rompin - Day 1

Posted by: Unknown in

Salam 1Blog

Pagi-pagi lagi aku dah siapkan makanan untuk bekal si kecik dan jugak sarapan buat cik suami sbb aku tau perjalanan yg bakal kami tempuhi ni jauh mcm nak balik Kedah...5 jam perjalanan...cuma bezanya perjalanan kali ni takde R&R...jalan perkampungan pusing2...kiri kanan hutan...tak tentu lagi akan ada kedai2 makan untuk berhenti melainkan kalau sampai di pekan...itu la perjalanan kami akan tempuhi ke Kuala Rompin bagi meraikan majlis pertunangan sepupu aku Ahmad Rizman pada sebelah malamnya...

Kami berkumpul di Bangi untuk konvoi dengan sedara Rizman yang lain...ada 7 biji kereta yg nak konvoi ni...tapi sebelah family makcik aku...hanya aku yang jadi wakil...sebab mak aku mmg tak dapat ikut kalau perjalanan jauh mcm ni mandangkan keadaan dia yg agak uzur....makcik aku yg sorang lagi anak dia plak konvo pada hari yang sama...so last2 aku yg jadik wakil mak aku...kereta yg lelain tu family sebelah pakcik aku...no hal la boleh makan angin...tambah2 ada pantai lak :)

Ahmad Rizman...tersengih2...
baru sampai Kuala Rompin

Ikut Lekas Highway...kami sampai di Kuala Rompin dalam pukul 5.30 petang...sampai jer sana brenti makan petang dulu...kl nak tunggu majlis karang mau pukul 10 mlm baru boleh makan...majlis start lepas maghrib...tapi kl lepas maghrib tu blom tentu sumer org siap lagi kan...

kat sini makcik aku sewakan homestay 1 banglo utk family pakcik aku...2 teres utk family makcik aku dan aku....teres 3 bilik tu...cantik teres ni walau setingkat...luas + lengkap dah mcm satu umah barang2 yg dia sediakan....sewa 1 malam RM200...memang puas hati....

Homestay aku

Lepas maghrib...rombongan kami sampai ke rumah yang di tuju...Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar....sekejap jer perbincangan di majlis ni...rupanya tunang Rizman ni dua pupu dia sendiri...pakcik aku dengan mak pengantin pompuan ni sepupu...so bila dah sampai di rumah Mak Siah ni...mcm pegi ziarah umah sedara mara jugak la....memang meriah la bila dah sumer sedara berkumpul kan...sampai pkl 11 lebih dorang masih bersembang2....tapi aku pukul 10 jer aku dah chalo...sbb Aleesya dah meragam nak tido....huhu...

Perbincangan antara dua family

Ni la tunang Rizman
Encik Suami keletihan drive seharian

to be continue....

This entry was posted on Saturday, September 24, 2011 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .