ESP Untuk LELAKI?  

Posted by: Unknown in ,

ESP dihasilkan dari kacang soya NON GMO. Protein soya yang berkualiti tinggi dan mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan.
 
Kacang soya adalah sumber hormon estrogen wanita. namun hormon yang terhasil daripada sumber tumbuhan adalah phytoestrogen, subclass sebagai isoflavones. Kesan phytoestrogen ini terlalu kecil jika dibandingkan dengan kesan hormon estrogen yang sebenar.

Soya melemahkan kejantanan lelaki? Kacang soya menyebabkan LELAKI menjadi PEREMPUAN?

Phytoestrogen dalam soya adalah sejenis komponen tumbuhan yang seakan-akan hormon estrogen dalam tubuh manusia. Jika pengambilan soya adalah kurang daripada 20 gram sehari, tiada masalah akan wujud lelaki lembut akibat pengambilan soya.

Perbezaan Estrogen dan Isoflavones (Phytoestrogen)

Pada lelaki, risiko akan tinggi apabila soya yang diambil oleh lelaki tersebut adalah soya GMO (soya yang diubah genetik - macam ayam yang disuntik hormon pembesaran tu, cepat membesar, cepat boleh jual kat kedai) dan diambil pada kadar berlebihan.


Kesimpulannya, bagi kaum lelaki, pengambilan kacang soya adalah baik selagi ia diambil dalam kuantiti yang diperlukan sahaja dan tidak akan memberikan kesan ketara kepada tahap hormon pada lelaki  😊
Kebaikan ESP untuk lelaki

 
Jom tengok apa kebaikan ESP untuk lelaki :

💪Untuk lelaki yang tak sempat nak breakfast sebelum ke tempat kerja.
Berbekalkan sebotol shaker ESP Shaklee untuk anda setiap pagi,InsyaAllah kenyang.

💪Untuk pelajar lelaki yang ada kelas pagi.
Bancuh ESP Shaklee dalam shaker dan bawa ke kelas,tidaklah berkeroncong perut anda.

💪Untuk para atlit dan suka bersukan
Selepas workout atau bersenam, minumlah segelas ESP Shake untuk mengelak muscle tear.

💪Untuk lelaki yang ingin turunkan berat badan.
ESP yang rendah glisemik akan menyebabkan anda merasa kenyang lebih lama.

💪Untuk lelaki yang menderita gastrik
ESP dapat membantu pesakit gastrik meneutralkan keasidan dalam perut dan mengelak diserang gastrik.

💪Untuk lelaki yang selalu rasa cepat letih dan tidak bertenaga.
ESP Shaklee memberi tenaga segera, dan bertahan lebih lama, insyaAllah.

💪Untuk lelaki yang mengidap diabetes.
ESP Shaklee merupakan minuman lazat dan berkhasiat yang mengandungi indeks glisemik yang rendah, tiada kolestrol dan rendah lemak.

Ia sangat sesuai diambil oleh pesakit diabetes sebagai pengganti minuman yang tinggi gula, mengandungi pewarna, pengawet dan sebagainya.

💪Untuk lelaki yang pentingkan kesihatan.
ESP membekalkan protein yang diperlukan oleh tubuh. Protein digunakan untuk membina sel-sel baru (dan menyingkirkan sel-sel lama dan rosak) dan memberi “makanan” kepada sel yang baru dan sihat tadi.

Protein diperlukan untuk sintesis hormone dan enzyme dalam tubuh. Kedua-dua hormone dan enzim yang sihat dan stabil adalah sangat penting untuk memastikan tubuh kita dapat berfungsi dengan baik.

Makanya memang sangat sesuai ESP Shaklee berada di setiap rumah membolehkan seisi rumah mendapatkan kelebihan ESP Shaklee.😊

This entry was posted on Thursday, October 12, 2017 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment