15 September 2017

PROMOSI SEPTEMBER 2017

PROMO NEW MEMBERSHIP 

Merdeka 60 Enrollment



Promo New Membership Shaklee

Sign up with minimum 100UV purchase in a single receipt, enrollees are entitled to:

PWP:
  • 1 unit x Shaklee Shaker in Coral Orange) @RM 19.08 (Including 6% GST) OR
  • 1 unit x Sustained Release Vita-C Plus @RM 63.60 (Including 6% GST) OR
  • 1 set x Combo (Shaklee Shaker in Coral Orange + Sustained Release Vita-C Plus) @RM 82.68 (Including 6% GST)
Item Code: PW0065 / PW0066 / PW0067
* Limited to one(1) Shaklee Shaker in Coral Orange OR/AND Sustained Release Vita-C Plus per distributorship.
* This promotion is only valid from 1 to 30 September 2017, while stocks last.

 

The Radiant 4

 

Promo The Radiant 4

 
Dengan setiap pembelian set The Radiant 4, dapatkan RM60.00 (RM20.00 x 3) Baucer e-Diskaun dan beg kertas percuma.

Kod Produck: 00P315
• Setiap RM20 Baucar e-Diskaun RM20 boleh ditebus pada pembelian seterusnya dengan pembelian minimum produk Shaklee bernilai RM100 dalam satu resit tunggal.
• Promosi ini sah dari 1-30 September 2017, selagi stok masih ada .
*Tertakluk kepada terma dan syarat.



WOMEN'S HEALTH SETS 
PWP Follow Your Heart Tumbler (Red) Promotion


Promo Women's Health Sets
 

With every purchase of “Ever Vibrant” OR “Prenatal” OR “Postnatal” Set, Distributors are entitled to:

PWP: 1 unit x Follow Your Heart Tumbler (Red) @RM 23.32 (Including 6% GST)
Item Code: PW0059 / PW0061 / PW0062
* This promotion is only valid from 1 to 30 September 2017, while stocks last.


Untuk maklumat lanjut boleh terus Whatsapp Ayu di KLIK


14 September 2017

Promo The Radiant 4















Inginkan kulit cantik berseri?
Set The Radiant 4 ni yang terbaik!


video


Kempen September 2017
Super Jimat Dengan The Radiant 4
-------------------------------

Harga Bukan Ahli = RM 648
Tapi dengan hanya membayar RM 618

Anda boleh terus berdaftar sebagai AHLI SHAKLEE!


Starter Kit Shaklee 2017


Lepas jadi ahli dengan Radiant 4 ini apa lagi dapat?
  • Penjimatan  RM 99 dari Harga Retail
  • E-Voucher : RM 60 (RM20x3) untuk pembelian barang seterusnya
  • Cash Back BONUS : RM 23.++ untuk UV 150 dari set ini.

TOTAL PENJIMATAN : RM 184!!!


 Dapatkan SEGERA sebelum Promo tamat!

Whatsapp Ayu segera untuk maklumat lanjut KLIK



The Radiant 4



POSTER THE RADIANT 4












the Radiant 4 - Inginkan Kulit Cantik & Berseri?



Kulit yang sihat dan berseri memberikan aura positif dan sihat. Sering kali juga, kita tertanya-tanya apakah yang diperlukan untuk mendapatkan kulit yang cantik dan menawan. 





THE RADIANT 4

Untuk wanita di setiap peringkat umur.
Serlahkan seri dari dalaman dan luaran.



4 Nutrien Penting Untuk Kulit Cantik





Badan dihasilkan dari protein dan dengan itu, untuk memiliki kulit yang sihat berseri, pengambilan protein yang mencukupi adalah penting kerana ia:
  1. Membekalkan asid amino yang penting, yang tidak dihasilkan oleh tubuh
  2. Menyokong pengeluaran sel-sel kulit yang sihat.
  3. Terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu kulit.
  4. Menghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit.
  5. Menyokong pengeluaran asid amino glutation yang membantu melindungi sel-sel kulit dari kerosakan akibat cahaya matahari.


ESP - Melindungi Sel Kulit Dari Cahaya Matahari





Kolagen adalah struktur penting untuk kulit. Ia mengekalkan keanjalan kulit dan menghalangnya daripada berkedut, berparut dan menjadi kendur. Berita baiknya adalah badan kita boleh menghasilkannya sendiri.
Walau bagaimanapun, apabila usia semakin meningkat, jumlah kolagen yang dihasilkan semakin berkurangan, ianya akan mendedahkan kita kepada risiko kulit berkedut dan kendur. Katakan tidak kepada tanda-tanda penuaan ini dan mulakan pengambilan kolagen sekarang untuk;
  1. Kulit yang lebih anjal.
  2. Mengurangkan kedutan.
  3. Kulit yang lebih lembut, lebih padat.
  4. Mengurangkan parut.



Collagen Powder - Mengekalkan Keanjalan Kulit







Vitamin C, yang bertindak sebagai antioksida menggalakkan penghasilan kulit yang sihat dengan meneutralkan kerosakan disebabkan oleh radikal bebas. Walaubagaimanapun, badan kita tidak berupaya untuk menghasilkan vitamin C dan pengambilan vitamin C membantu untuk :
  1. Mengurangkan kedutan, melegakan kulit yang kering dan kasar.
  2. Menggalakkan penghasilan kolagen dan regenerasi kulit.
  3. Membantu dalam penyembuhan luka.
  4. Mempertahankan kulit daripada radikal bebas.
Vitamin C - Melindungi Kulit Dari Radikal Bebas
 Kulit yang sihat bergantung pada jumlah asid lemak pada bahagian kulit terutamanya, asid gamma-linolenic (GLA). Asid lemak ini berperanan penting untuk mengekalkan kelembapan kulit dan juga:
  1. Mengurangkan gatal dan kulit yang bersisik.
  2. Mengekalkan kelembapan kulit.
  3. Melawan keradangan.

GLA Complex - Melembapkan Kulit




Lindungi kulit kita dari sinaran UV

  • Kuatkan perlindungan terhadap sinaran UV dengan meningkatkan pengambilan karotenoid harian. Karotenoid bermanfaat dalam melindungi sel-sel kulit yang sihat daripada kerosakan sinaran matahari. Ia juga dikenali sebagai ‘Pelindung Matahari Dalaman'.
  • Tingkatkan perlindungan anti-keradangan dari omega-6 (GLA) dengan melengkapinya bersama vitamin C.
 


13 September 2017

The SECRET Ingredients of LECITHIN

Lecithin - Lemak Sihat Yang Anda Perlukan


APA FUNGSI LECITHIN?

👉Lecithin adalah pengemulsi semulajadi yang bertindak dengan cara melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding membran.


APA KANDUNGAN LECITHIN?


Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kekacang soya di mana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol.


Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.


APA FUNGSI KOLINA?


Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan.


Kolina adalah suatu komponen neuropenghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf.


Maknanya selain untuk menghapuskan lemak degil, kolestrol dalam badan, Lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.


"Tahukah Anda?
Akademi Sains Kebangsaan menetapkan bahawa kolina penting dalam pemakanan kerana lesitin adalah bahan larut lemak yang dipanggil fosfolipid, yang terdiri daripada kolina dan inositol, dan ia boleh ditemui dalam semua sel hidup. Kedua-duanya merupakan komponen utama sel membran, yang mengawal aliran nutrien ke dalam dan ke luar sel."


APA KELEBIHAN LAIN LECITHIN?


👉 Ia boleh melindungi hati kita ~ Bagaimana? Lecithin  boleh menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Yang baiknya ia juga boleh membantu memulihkan kesihatan hati.


👉 Memecahkan lemak dan kolestrol ~ Caranya? Lecithin bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita.


👉 Melangsingkan ~ Menghalang obesiti. Kalau kita ambil Lecithin dalam kuantiti yang betul  maka makin cepatlah pembakaran lemak degil dalam tubuh kita berlaku. Lepas tu jadilah langsing semula  tanpa penyakit kerana ianya seimbang dengan tubuh badan kita.


👉 Mencantikkan otot dan kulit. Ia mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap menggunakan pendingin hawa. Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit kita jadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.


👉Memperbaiki alergi ~  Lecithin boleh menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelang di dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi semakin paarah seperti penyakit kulis spt dermatitis dan demam alergi.

   
👉 Menghalang kejadian batu karang ~ Batu karang tu terjadi akibat dari kolestrol yang berlebihan alam badan kita. Jadi Lecithin akan bertindak untuk pengemulsi supaya kolestrol yang mencanak-canak tu dapat dihalang dari menjadi batu karang.
   
👉Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress ~ Kolina yang saya nyatakan di atas tadi akan berfungsi untuk penghantar/ agen saraf kranial yang boleh mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress.
   
👉Menghalang tekanan darah tinggi ~ Caranya? Lecithin boleh menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah. Maknanya Lecithin menghalang darah daripada tersekat atau tersumbat.
   
👉Boleh juga untuk mengatasi masalah prostat lelaki
   
👉Meringankan sembelit ~ Fungsinya untuk melembutkan najis dengan cara melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.

LECITIN SANGAT MEMBANTU IBU BERSALIN/DALAM PANTANG


👉Lecithin boleh membakar lemak yang berlebihan dalam badan ibu baru bersalin .biasanya lemak-lemak terkumpul ketika mengandung.


👉Lecithin ini juga boleh berperanan untuk mengurangkan risiko clog duct atau duktus susu tersumbat


👉Lecithin boleh membantu ibu mengatasi masalah lost of short term memory yang biasa akan dialami selepas bersalin.


👉Lecithin juga boleh membantu menyalurkan inositol dan kolin dalam susu ibu untuk meningkatkan perkembangan otak bayi.





❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

 
NANI RAHAYU BINTI NOORDIN
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 1073513 ]
♥ Contact No | Sms | Whatsapp | Telegram : 012 – 588 2545



















Nampak BIASA sekali kena MERANA!

Tetiba jer teringat kisah ni.

Agak menggerunkan bila teringat balik.

Terasa ingin berkongsi disini agar menjadi panduan ibu-ibu diluar sana kerana kebanyakkan ibu-ibu yang menyusu anak akan mengalami perkara yang sama.

Kalau tak pernah alami tu bersyukurlah kerana tak perlu menanggung kesakitan.

Kisah ni sekitar awal bulan Mei yang lalu. Tapi terasa masih segar diingatan.

Di suatu petang sesampai di rumah selepas selesai membeli barang keperluan rumah, seluruh badan terasa seram sejuk. Bulu roma meremang semacam. Setiap sendi terasa menyucuk-nyucuk lenguh.

Tiba-tiba rasa nak demam!

Serasa hampir 2 tahun dah tak demam. Last demam masa mengandungkan anak bongsu tahun 2015.

Syukur Alhamdulillah asbab konsisten pengambilan vitamin-vitamin Shaklee dengan izinNya kesihatan ni semakin baik. Susah sangat la nak dapat selsema atau demam berbanding sebelum kenal Shaklee.

Kalau dulu kena hujan renyai-renyai sikit pun dah sokseksoksek hidung ni. Orang cakap badan tak cukup zat hihi

Tapi kali ni memang tiba-tiba jer demam. Suhu terus mencecah 38'C.

Terfikir tak de kena hujan pun. Tapi ada satu part tu memang tengah berdenyut-denyut. Dah mula terbayang pelbagai kemungkinan di kepala. Risau!

Lepas maghrib memang terasa part berdenyut tadi bengkak. Sah! Miss B bengkak. Memang kalau miss B bengkak boleh jadi demam serta-merta.

Teringat pengalaman masa pertama kali jadi ibu. Tujuh tahun yang lalu semasa lahirkan anak pertama.

Minggu kedua dah merasa menderita miss B bengkak. Siap ke klinik sebab tak tahan sakitnya.

Anak kedua juga punya pengalaman yang sama. Di awal kelahiran mesti miss B akan bengkak. Gara-gara anak tak nak menyusu. Asyik tido jer.

Usaha dengan mengurut, memerah serta tuam semuanya tidak berhasil. Ke klinik juga akhirnya.

Namun pengalaman anak ketiga ni agak berlainan. Mungkin juga sebab dah kenal Shaklee.

Vitamin-vitamin Post-natal Set serta Lecithin banyak membantu dalam proses penyusuan.

Tapi setelah setahun lebih perkara yang digeruni berulang kembali.

Gara-gara anak kurang menyusu sebab tengah selsema. Bila hidungnya tersumbat memang tak nak la dia menyusu.

Dalam masa yang sama tengah up kan dose Alfalfa dari sebiji ke 2 biji. Gara-gara risau susu tak cukup untuk anak sebab ESP asyik OUT OF STOCK memanjang.

Maka berulang la drama air mata menahan kesakitan sambil tuam dengan ais.



Even dah perah & bagi anak menyusu masih sakit dan badan seram sejuk menahan kesakitan.

Terus buka fridge dan perhatikan satu-persatu botol vitamin yang tersusun.

Tak banyak yang tinggal sebab stok baru order belum sampai.

Vitamin C takde! Blom sampai stock.
Ostematrix takde! Out of stock jugak.
Vitalea takde! Blom sampai stock.
Bcomplex my natural pain killer jugak takde! Blom sampai stock.



Perhati lagi apa yang ada dalam fridge.

Lecithin! Alhamdulillah!
Terus keluarkan 2 biji.

Lecithin ni antara salah satu fungsi dia boleh bantu dalam masalah 'clog duct'.

Garlic Complex! Antibiotik!
Ambik 1 biji.

Garlic ni bila tengok je botol dia automatik teringat antibiotik. Sebab khasiat bawang putih ni dah diketahui dan dimanfaatkan oleh masyarakat terdahulu sejak berkurun lamanya.

Nutriferon! Yup my other solution kalau demam & selsema.
Mesti ambik!

Alhamdulillah masih ada supplement yang dapat membantu.

Panadol?
PCM?

Dah lama tak telan. Sebelum ni makan tak berapa nak menjadi so ikhtiar cara ni je.

Setelah hampir 2 jam asbab makan supplement tadi miss B dah kurang sakitnya.
Badan juga dah terasa berpeluh sedikit. Suhu badan juga turun.

Alhamdulillah dengan izinNya.

Keesokkan paginya demam dah takde, sakit pun dah hilang tapi badan masih terasa lemah namun dapat bangun seperti hari-hari biasa menjalankan tugas harian.

Sakit ni nampak biasa. Tapi sekali kena MERANA!



My Solution untuk Bengkak Susu


03 November 2015

HB ku DEGIL!!!

Setiap kali check up bulanan mesti hati tak senang.

Sebab apa?
Risau bacaan HB menurun lagi. Setiap kali check HB hati berdebar-debar jer tengok PEN MERAH ke PEN BIRU.

PROMO | NOVEMBER 2015

Assalamualaikum & Selamat Pagi Dunia! :)

Masih ada yang tak tau apa PROMO bulan ni?

Ha meh Ayu nak habaq :)

20 October 2014

Migraine Is Not 'Just a Headache'

Salam 1Blog

Jam 2 pagi tadi Ayu baru jer nak terlelap, kepala terasa berdenyut-denyut...nak tido tak boleh...badan terasa berangin...silap makan ke?sambil fikir-fikir makan benda apa yang berangin badan...yer la kadang-kadang angin badan boleh sampai kepala kan...

Terus bangun

14 October 2014

Program | Shaklee Cares For Our Children

Salam 1Blog

Sejak September 2014 hingga Oktober 2014, Shaklee menawarkan anda dengan pembelian hebat...

Buy 3 FREE 1 Meal Shakes. 

Apa yang menarik dengan tawaran ini? 

30 March 2014

PROMOSI ESP SHAKLEE

Assalamualaikum

PROMOSI ESP berbaki 2 hari sahaja lagi...




Beli 1 dapat 1
Beli 2 dapat 2