Main terjah ja...  

Posted by: Unknown in , ,

Seperti biasa...hari sabtu ja aku dan hubby akan teruskan survey2 untuk plaster ceiling...grill rumah...lampu2...barang2 dapur & barang elektronik...hari ni target area kami dekat2 ja...pusing satu Bangi...Kajang dan Serdang dulu...

mula2 kat bangi...kami pusing setiap seksyen yg ada kat Bangi tu...ada dua tiga kedai elektronik yang kami singgah...ada barang yg tgh sale...yg murah kt kedai A tapi mahal kt kedai B...tapi kami KIV je dulu...sbb yg penting grill dan plaster ceiling dulu...

pusing punya pusing...takde jumpa jugak kedai plaster ceiling & grill...kl ada pun tutup...then kami jumpa satu kedai plaster ceiling di Seksyen 7...kt sini quotation yg dia bagi untuk living+dining+dapur+family area+master bedroom total RM3990K...ni harga termasuk wiring + cat + design box tp tak masuk lampu downlight tu...lampu kami beli sendiri....kira cam murah gak kan dari yg sebelum ni kami survey....KIV dulu...then aku sempat tanya tokey kedai tu mana lagi ada kedai buat grill...dia rekomen kami pegi kt jln reko...harga murah katanya...

kami pun truskan perjalanan menuju ke jln. reko...carik punya carik kedai grill tu....ingatkan kedai Ah Chong (sekadar cth) yang direkomen tu...rupanya kedai Al-Hasyir Global....ala arab gitu...kedai melayu rupanya...susah kl nak jumpa bangsa yg satu lagi tu rekomen kan kedai melayu kt client kan?xper kami xkisah pun janji dpt quotation...di kedai ni kami hanya submit ukuran yg diperlukan...harga blom dapat...katanya nak email ptg tadi...tapi dah mlm ni aku check email xde pun lagi email dr kedai tu....hmm...kang aku merungut org ckp aku xbela bangsa sendiri...tapi camni la bila deal dgn org Melayu...tapi bukan semua ok...ada yg bagus..professional mmg aku respek...

then kami truskan survey kami ke Equin Park, Serdang...kami pusing lagi sumer kedai yg ada kat area tu...penin jugak la main pusing2 tak de hala tuju ni...ada kedai plaster ceiling & grill...tapi tutup....then aku terpandang satu kedai grill di deretan rumah pangsa yg agak lama...kecik jer kedai ni...actually more to office management bukan kedai huhu...

kami melangkah masuk walaupun hari hujan...redah je...aku mula tu malu2 nak tanya...btul ker kedai grill ni...sbb office je kt dlm tu...xde pun grill2 haha...then aku tanya jugak....nasib dorg mmg buat hehe...

Madam Ooi...org yg melayan segala pertanyaan kami dengan ramahnya...sebelum dia bagi quotation...dia siap terangkan jenis2 besi (siap bwk besi bg contoh tgk)...ada yg nipis...ada yg tebal wpun Metal biasa...Wrought Iron tu sama je la...cuma color lelain...lepas dia terangkan dgn jelas sampai kami faham...baru dia amik ukuran rumah kami...dan mmg kami agak terkejut dgn harga yg dia berikan...

Untuk harga Metal biasa RM2200K....dan untuk Wrought Iron yang bunga simple2 RM3150K...ni utk satu rumah tau...bukan pintu je...aku nak jer bgtau hubby aku kira jadi je la dgn harga tu...tp hubby aku kata nanti dulu huhu...Madam tu siap bgtau byr RM50 deposit je dulu pun xper...kl xjadi dia bagi balik...then kl jadik...nanti dia siap pasang dan kita dah puas hati baru byr duit yg balance tu...fuh..mana de org buat mcm ni?aku xjumpa lagik la setakat ni...lagipun dia bgtau kwsn equin tu mmg byk buat dgn dia je...dorg dah lama bertapak kt situ...dan ada kilang sendiri...

tengok...dia siap letak buss kad dia dlm buku ukuran aku huhu...siap tulis harga sumer kt situ...mcm tau2 ja kami akan ambil kt dia hehe...


aku tanya bab renovation rumah...dia ckp mmg ada buat...tapi jauh2 dia xkan buat...sbb nanti dia nak bagi service utk client yg jauh susah...so dia tak nak buat...dia jenis yg jaga after sale service ni...kl dia xleh buat after sale service sbb jauh mmg dia tak kan ambil project tu...

dalam kereta...hubby aku ckp kira jadi la dgn Madam Ooi tu...aku tersenyum je...tapi kena tunggu rumah aku confirm loan lulus dulu...adehh...

This entry was posted on Saturday, March 19, 2011 and is filed under , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

7 comments

hi boleh share tk contact details and location madam ooi ni? tgh carik contractor grill gak. thanks

Maaf lambat reply...ni no contact org grill tu...

dia di Serdang...tapi kilang dia di Puchong kl tak silap..ada 2 org quot utk umah saya..harga lebih kurang je...tapi kawan sy buat dgn Al-Hasyir sbb dekat dgn rumah...

Di Serdang :
Ooi Grille, Equine park
012-653 8808 Madam Ooi
yhconst88@yahoo.com
www.yhc.com.my


AL-HASYIR GLOBAL
No 281 Batu 16Jalan Reko, 43000 Kajang, Selangor Darul Ehsan.
Email: alhasyir_z@yahoo.com .my Tel: 017-6077844 Fax: 03-8733 5358

Salam, boleh x bagi detail kedai yg awak gi kt seksyen 7 bangi tu?ape ye name kedai nyer?harga quotation yg diorg bg tu mmg berbaloi...

Salam...adilla maaf lambat reply...yg kt bangi seksyen 7 tu dia dah pindah ke Kajang...saya takde alamat Kajang tu...tapi ni no phone dia 016-2116602 (Jason)...harap dapat membantu...

jus nak kongsi!kalau nak buat grill bleh try kol brother ni. nama dia Azminaza. dia bleh buat semua dari PC, grill, table top, extention, wiring dan semua lah..dia quote bleh kate murah..for me untuk rumah di seri bangi sekyen 8 harga grill untuk satu rumah dia bagi RM1800.dia kire harga pakej untuk rumah baru...saya punya ade bunga skit2 kat gril..yg stail putih tapi kat tepi ada bunga skit..cuba la kontek dia mane tau bleh runding lagi..kat belah semenyih pun dia buat...opis dia bandar seri putra.dah tengok hasil kerja dia..kemas lah...tgh deal dgn dia nak ambik PC n table top n buat pagar skit kat belakang dapur... no dia 019-2377267. tokey melayu n pekerja dia cina takdak indon.cina dia kate kerje halus tak macam indon punya kerje..

fiteri
019-3234041

satu lagi kalau nak buat KC try gi Welco Kitchen dia bandar baru bangi.seksyen 9 selang beberapa kedai dari stesen petronas.dah byk survey Welco paling murah.ramai org buat dgn dia!kedai lain kalau table top solid 150 sekaki dia hanya 125 je sekaki.

berkenaan dgn grill tadi!brother tadi grill dia cukup kemas.dia ade frame kate tepi .so bile letak kat tingkap taknampak la birai tingkap kalu tak rata sbb tertutup dgn frame.setengah2 kedai dia jus lekat mcm tu je.ko kalau birai tingkap tak rate(Simen tak flush rata) akan nampak gap so tak kemas.kaalu nak puas hati kol n tengok sample dia buat.

fiteri

Fiteri,
terima kasih bagi info yer...bandar seri putra kt dgn bdr mahkota tu kan?InsyaAllah nanti sy akan info dgn hubby... :)

Post a Comment