Lip Lap | House of Lighting  

Posted by: Unknown in , ,


Salam 1Blog…

House of Lighting (HOL)…saper tak penah dengar nama kedai ni?haa…kl tak penah dgr….try google ke yahoo search ke….kedai lampu paling murah...for sure akan kuar nama kedai ni je la…aku gerenti…byk giler blog yg aku baca nama kedai ni la yg menjadi sebutan…dan kalau korang nak tau harga dia mmg gila2 punya murah…aku dah pegi kedai nih dekat 5-6 kali kot..dari sebelum dapat kunci umah smpi la nak beli kipas & lampu…
byk tempat aku dah survey..bangi…kajang…semenyih…kedai ni jugak la yg paling murah…haa..kl korang nak tau..lampu yg aku booking kt semenyih dulu tu aku dah cancel haha…sbb harga yg aku dapat kat kedai ni dengan kedai semenyih totally different…kat kedai semenyih lampu blom termasuk bulb lagi dah hampir RM1K…kat HOL ni aku dapat termasuk skali dgn bulb…hihihi..jimatkan….

Yang paling best kipas Rubine yang rata2 harga RM280-290 di kedai lain…kt sini hanya RM239…byk giler beza kan?so bila dah murah camni…hubby aku dah borong sakan kipas Rubine ni untuk satu umah masa bulan 2 aritu…kecuali kt dapur je coz dapur last skali br beli kipas…so bajet dah kureng skit skrg ni nak beli kipas Rubine…beli kipas biasa2 je kot nanti huhu….naper kami pilih Rubine dari jenama2 lain?bukan sbb harga yg murah ni ja..tapi sebab warranty tuk motor dia 10 tahun kalau nak bandingkan dgn jenama lain yg hanya 3 tahun warranty motor…itu yg buat hubby aku nak kipas ni je…kl ikutkan aku…aku nak kipas Panasonic yg kaler putih tu huhu…tp tu la bos dah ckp nak Rubine kita follow je la kan…design dia pun lawa jugak xde la xlawa lgsg ke…

Kipas Rubine..Lampu tu Harga RM99 nett...


Ok..citer pasal lampu lak…last week aku gi lagi kedai ni…tapi tak beli jugak lampu...semalam nekad dah nak beli lampu…ok kat kedai ni kalau lampu yg harga dia blom ada Nett…means ada diskaun lagi dalam 20%..semua jenis lampu ok…then kalau beli skali bulb yg energy saving tu…hanya tambah RM7-9 camtu je…utk watt yg tinggi dan tgk jenis yg bentuk U ke atau yg spiral tu…mostly lampu yg aku beli kt sini sumer aku beli bulb yg energy saving ni…pastu ada lampu tu aku dah terbeli kt semenyih satu..harga RM43 skali bulb…tp kt HOL ni aku dapat harga RM29 skali bulb…adoii rugi dah aku…hehe…

Lampu downlight pun banyak pilihan dan murah2 kt sini…tapi aku fokus pada lampu hiasan jer la..sbb murah2 kan…dan memang aku nak beli lampu hiasan pun…ada sorg customer tu aku tgk…lampu chandilier yg besar giler…harga RM570…bila dia test je lampu tu trus dia ckp “okeh..sy angkat..” tanpa byk citer…sbb mmg besar giler chandilier tu…kl kt tmpt lain aku tgk chandilier camtu dah 1K lebih harganya…

Ok..meh kita tgk gambar yg sempat aku snap sambil bcerita okeh ;-)


Ni antara lampu yg aku beli...harga dia RM170...ada diskaun 20%...then aku beli bulb skali total harga jadi RM177 hehe...

RM 59 nett

RM150 diskaun 20%

RM99 nett


Lampu ni aku dah bekenan sebelum ni...tapi time aku nak beli ada 1 je stok dalam stor...yg display ni plak ada skit pecah kat cover bulb dia tu..kl tak aku amik dah huhu...so xde rezeki aku la...Harga dia RM140 ada diskaun 20%...

RM79 nett
Kat Semenyih lampu mcm ni harga RN200++ ok.... 

RM79 nett

Ni sumer RM89 nett...cantik kan :)


RM109 nett


Ni plak lampu bling-bling ada LED tau...RM240 ada diskaun 20%...kalau tambah bulb energy saving harga jadik RM226 je...kalau kt kedai lain harga dekat 300++ ni....sbb ada LED tu...

Chandilier yg putih tu RM570 ada diskaun 20%...dah nak sama besar kipas dah huhu...


So ni la antara gambar2 yang sempat aku snap...snap sebab nanti senang aku nak pasang lampu tu huhu...lampu mana yg aku beli?nanti la bila dah siap pasang aku post kt sini kay ;-)

Komen aku :

Kedai termurah penah aku jumpa…RECOMMENDED!!!
Servis yang bagus coz bila sumer brg yg kita nak beli tu dah siap kuar dari stor…dia akan buka satu persatu utk tunjuk kt kita tgk samada rosak ke pecah ke…lampu bulb akan di test satu persatu tunjuk kt kita…lepas kita puas hati baru dia bg no giliran untuk bayaran…sistematik tak?
Setiap lampu yang datang akan kekal seminggu je coz akan cepat terjual dalam masa seminggu…so kalau dah rasa bekenan di hati tu grab trus…kl tak minggu depan tu dah xde lampu tu…jadi cam aku hahaha….

This entry was posted on Sunday, May 20, 2012 and is filed under , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

7 comments

ayu, cantik2 nya lampu2 tu..memang murah sungguh..insyaallah sikit hari lagi kami pun akan sampai ke sana..hehehehe

linda..mmg cantik2...rambang mata dibuatnya...itu yg smpi 4-5 kali pi sana tu..

kena hati2 kadang2 menipu jugak drg ni..sy beli kt HOL jugak tp x sempat nak cek apa yg dia tunjuk kt dlm kotak tu...balik rumah bila nk pasang baru perasan dia bg yg xde cop sirim (harga lebih murah)mula2 minta yg xde cop sirim tp drg kata dah habis so kene tambah duit beli yg ada cop sirim...tp yg dapat HAMPEH...

ye ke liza?brg apa yg xde cop sirim tu?ayu tak terpk lak psl cop sirim tu huhu...blom psg lg lampu2...

lampu kalimantang je ayu..wireman yg pasang tu ckp bole dpt satu set rm6-7 hengget je yg mcm tu xde cop sirim lampu kt rmh kuarters lg berkualiti keras huhu...tp kt HOL rm12 ..

huhu..ada beli 2 lampu kalimantang tu tp xde lak check ada ke x cop sirim huhu...lgpun ayu beli yg watt tinggi so harga mmg xsama dgn yg biasa tu...

Perkongsian yg baik. Mmg murah kt HOL tu.sy dh survey gak harga lampu kt kedai2 lain jauh lbh mahal.. tq

Post a Comment