Rumah oh! Rumah...  

Posted by: Nani Rahayu Noordin in

Hujung tahun 2010 baru2 ni..Malaysia diberi cuti umum sempena pasukan bolasepak memenangi Piala AFF Suzuki...aku dan hubby buat azam tahun baru...plan jalan2 survey rumah...niat dihati nak beli rumah sendiri..yer la..umur dah semakin meningkat...harga barang makin hari semakin naik...harga rumah pun melambung2 setiap tahun...sampai bila asyik nak bayar sewa kat orang je kan (walaupun dok kuarters)...

Antara kawasan2 yang di target kawasan Bangi, Kajang, Bandar Baru Salak Tinggi dan Semenyih...tapi awal2 lagi aku bgtau hubby..kawasan bangi dah xde rumah yang harga bawah dari 250K...semuanya main 300K ke atas skrg ni...

antara tempat2 yang kami dapat info dan pergi survey selama 3 hari ni...


1. KAJANG 2, Kajang
Rumah Teres 2 tingkat (22' x 75') - Freehold
Harga dari RM 449,000
Jangka siap 2013

2. Taman Nadayu 92, Kajang
Rumah Teres 2 tingkat (22' x 65') - Freehold
Harga dari RM 433,000
Jangka siap 2013

3. Taman Warisan Bestari, Dengkil (Kota Warisan)
Rumah teres 1 tingkat (20' x 70') - Leasehold
Harga dari RM 179, 490
Jangka siap 2012

4. Taman Ixora, BB Salak Tinggi
MAYA - Rumah teres 1 tingkat (20' x 70') - Leasehold
Harga dari RM 180,888
Jangka siap 2012

Rumah contoh


LESTARI - Rumah Teres 2 tingkat (20' x 65') - Leasehold
Harga dari RM 238, 800

Rumah contoh


5. Taman Dataran Abadi, BBST
Rumah Berkembar 1 tingkat (34' - 36' x 80' - 92') - Tanah Rizab Melayu
Harga dari RM 243, 800
Jangka siap 2012

6. Taman Indah Puteri, BBST
Rumah Berkembar 1 tingkat (47' - 60' x 59') - Tanah Rizab Melayu
Harga dari RM 225, 800
Jangka siap 2012

7. Tiara Heights, BBST (Seri Pajam) 
Rumah Berkembar 2 tingkat (35' x 70') - Freehold
Harga dari RM 450, 000
Jangka siap Disember 2011

8. Taman Semenyih Mewah @ The Green, Semenyih
Rumah Teres 2 tingkat (20' x 65')
Harga dari RM 288,000

9. PELANGI SEMENYIH 2, Semenyih
Rumah Teres 2 tingkat (20' x 70') - Freehold
Harga dari RM 233, 900
Jangka siap 2012

Rumah contoh



So..yang mana satu pilian kalbu? Harga yang ditulis adalah harga awal semasa pelancaran...kl nak tau harga sekarang...tambah la 10K atau lebih dari harga asal tu hehe...kl nak tunggu projek tahun depan...harga mungkin 2 kali ganda dari harga sekarang ni....pikir-pikir la...

Semoga segala proses beli rumah ni berjalan dengan lancar....InsyaAllah....

This entry was posted on Sunday, January 02, 2011 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

2 comments

Hmm.... kagum dengan kesungguhan... InsyaALLAH, akan dipermudahkan... Thanks for all the info...

welcome :) kesuma pun tgh dok cari nak beli umah ke?

Post a Comment