fuh!! penatnya...  

Posted by: Unknown in , , ,

letih...penat...ngantuk!! tu ler perkataan yg sesuai utk aku skrg ni...tapi puteri aku yg sorg ni tak mo tido lagik...nak main jek so aku melayan blog dulu hehe...

korang mungkin tak percaya apa yg aku n hubby blh buat dalam masa sehari ni...buat apa?haa...jgn pikir yg bukan2 :) kami pi survey grill, plaster ceiling dan lampu2 utk persediaan awal...

dlm pkl 9 pagi kami siapkan si kecil Aleesya...sian dia kena bangun awal pagi hari ni...tp mmg sll dia bangun pagi pun hehe...tempat yang pertama di tuju kat saujana impian...coz ada terbaca kt satu blog kedai buat grill ni murah...sampai je kt sana...tercari2 jugak kedai yg dimaksudkan...tapi xjumpa...xde info tentang alamat sebenarnya...hanya aktiviti terjah semata-mata...

namun bila pusing2 kat saujana impian ada jugak kedai buat grill lain...kami pun masuk utk mintak quotation...harga yg kami dapat utk satu umah jika besi biasa RM3K...kalau buat wrought iron satu umah dia quot RM3.7K...hubby aku bisik kata mcm ok jer harga ni...tapi aku ajak carik lagik kedai yg aku maksudkan mula2 tadi...pusing lagik then jumpa....but tak bernasib baik...bos dia xdak...so xdapat nak mintak quotation...

hubby ajak ke Semenyih tapi aku terpandang satu kedai alat2 dapur dan bilik mandi dekat2 situ jgk...kami masuk dan jenguk2...sinki mmg aku nak survey jugak...dapur...jenis ada hood dan hob...pun ada...so tgk punya tgk...salesgirl dtg dgn ramahnya dia bgtau aku promosi terkini...beli hood 1400suction power dan hob jenis Rubine...blh dpt skali sinki 2 bowl + tap + dish rack...total price hanya RM1688!! hah...boleh KIV dulu coz tgh2 bulan...hehe...

Ni set promosi Rubine yg biasa aku dpt dari kontraktor kabinet dapur


Ni set Rubine yang sama dari kedai ni...hanya tambah RM100 boleh dpt brg2 lain skali


kami ke Semenyih dan jumpa kedai Azman Besi...dekat dgn rumah yg bakal kami duduk nanti...kt sini kami dapat harga utk besi biasa RM2.1K...wrought iron RM4K++...fuh byk jgk beza tu...kl mix(pintu + sliding door je wrought iron) RM3.2K...

ok kami try survey tmpt lain plak...kami jumpa kedai plaster ceiling (PC)...tgk cth kt kedai tu cantik n kemas je dia buat...bila bincang2 dgn tokey tu...dia bg quotation utk PC ruang tamu + ruang makan + dapur + master bedroom...total dlm RM4K...termasuk wiring ok...reasonable jgk harga dia...sbb kami buat PC simple2 je...ok blh KIV...

lepas Semenyih...aku ajak hubby gi Bandar Teknologi Kajang jap...aku nak gi satu kedai kabinet ni...dia ada kilang skali kt situ...tapi nasib kami tak baik...tutup plak hari ni...then aku trus ajak hubby gi Bangi plak...nak gi terjah Mama Kitchen...hari tu pegi tutup....tapi bila sampai je situ...aku hampa sekali lagik....hah...mmg aku xpegi dah lepas ni...tulis Open tapi xdak orang...huhu...


dari Bangi kami trus menuju ke Puchong...niat di hati nak ke kedai kabinet dapur di sana...harga yg aku dpt melalui email masih di dalam bajet...tapi memandangkan hari dah petang...kami hanya pegi ke Avenue Concept, Puchong utk cuci mata tengok lampu n kipas siling...

Kipas Panasonic RM275


cantik2 tau lampu kt sini...harga pun masih dalam lingkungan mampu milik haha....yg aku perasan...harga paling murah aku jumpa lampu hiasan RM15...paling mahal aku nampak RM9880K...tapi ada lagik yg mahal dari ni sebenarnya...eh lupa plak...lampu2 ni dari Alfo Gallery....kat Avenue Concept ni ada brg2 lain jugak selain lampu...mcm perabot dari Red Apple...kitchen cabinet dari CLS Kitchen Cabinet...curtain dari Bagus Curtain....tapi kami lebih tumpu pada lampu2 jer...


yg ni RM15 je

cantik2 kan...antara pilihan hati :)
 
yg ni pun suka gak...harga RM270

RM9880K lawa giler kan?

aku dah jatuh cintan dgn lampu ni...hubby aku yg tunjuk..yg ni ada 50%

pasangannya...ada 50% diskaun gak...

dah puas tengok lampu2 dan kipas...aku ajak hubby singgah ke pasar borong serdang jap, maklum la bekalan lauk utk seminggu dah habis hehe...selesai beli ikan sayur sumer...kami ke Giant jap utk beli sedikit brg dapur...on d way masuk Giant...kami nampk satu kedai renovation...buat grill, plaster ceiling, kitchen cabinet & etc....trus kami masuk mintak quotation...skali dia quot utk plaster ceiling dgn grill saja dekat RM12K++...terbeliak biji mata aku...tapi aku senyum je kt tokey tu mintak buss. card dia...trus aku ajak hubby cepat2 kluar....mahal giler...huhuhu....

selesai beli brg dapur skit...kami trus balik umah...dah malam pun...ingatkan bole trus balik tido je...tapi si kecik tu xnak tido lagik...uwaaaa.....penatnya....

This entry was posted on Saturday, March 12, 2011 and is filed under , , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

2 comments

salam, ayu yg grill tu x amik kos transport?

salam...masa tanya aritu xde lak dia mention transport tu huhu...

Post a Comment