Everskill Design & RM100 lagi...  

Posted by: Unknown in , ,

Petang tadi lepas office hours...aku ajak hubby ke kedai KC di Equin Park...kebetulan aku mmg nak ke Pasar Borong Selangor...nak shopping lauk-pauk stock utk seminggu...

Everskill Design sebelum ni bertapak di Puchong dah buka satu lagi showroom dia kat Equin Park ni...last aku contact nak pegi showroom Puchong dorg tutup hari Ahad...dan half-day utk Sabtu...mmg tak dapat la aku ke sana...so dah berkesempatan ke Equin ni...kami pun singgah je la...

baru 2 minggu showroom ni buka...barang2 masih belum susun habis...tapi dah ada kabinet2 dan wardrobe yang tersedia siap dipasang...antaranya material 3G, Membrance Press dan Solidwood...

Aku tau pasal Everskill Design ni melalui forum cari.com...Ivan dan Steve...ramai yg rekomen bagus keja2 dorg ni...harga pun dikatakan berpatutan...so aku cuba je nasib..just nak mintak quotation takde salah ape pun kan hehe...

aku jumpa Ivan kt kedai ni...Steve orang yang aku contact sebelum ni ada kerja luar...aku bagi design2 yang aku buat seperti dlm post Main design-design Kitchen Cabinet sebelum ni...Design A mmg aku dah tau sure mahal..so aku skip awal2...aku proceed Design B & C je... 

Quotation yg Ivan bagi :

Design B 

3G door + solid surface = RM5,875
Melamine + solid surface = RM5,000

Design C 

3G door + solid surface = RM6,200
Melamine + solid surface = RM5,372

Design C agak mahal skit coz base unit yang panjang berbanding Design B tu...dan aku pilih solid surface sbb harga dia RM160 sekaki...kalau granite mahal skit RM180 sekaki...

harga-harga kabinet ni dah termasuk dish rack, frosted glass 2, bottle rack dia bagi free kt aku...pastu yg aku suka soft closing door motion ada skali kalau material 3G tu...kl untuk Melamine dia akan caj lain...bila ada benda ni xde la bila nak tutup pintu kabinet tu bunyi berdentam-dentum hehe...

untuk plumbing nak ubah paip air aku ke hujung kabinet dia caj RM180...install hood & hob + buat lubang hose tu dia caj RM250...tapi caj ni bukan dia amik..dia bagi pada orang lain yg pakar buat benda ni...means dia contract kt org lain la...

so bagi aku harga dia agak reasonable la...masih boleh dipertimbangkan....selain tu aku ada jugak tanya dia pasal stor kabinet yang aku nak buat nanti...but dia blom dapat nak bagi harga coz aku terlupa nak bawak ukuran...dalam anggaran RM2K dia bgtau aku...so tak per la..aku dah dapat quotation ni dah rasa lega skit coz setakat yg aku dok survey2 harga KC kat dia ni yg paling murah aku dapat untuk material 3G...

Contoh Stor Kabinet


dah abis pasal KC...ni aku nak crita pasal baucer MAK yang semalam...hubby aku pun menang gak...tak sangka dia pun ikut join sama hehe...bukan itu ja...aku tengok pada senarai pemenang...cousin aku (kak Elly) pun menang gak...then yang paling buat aku tersenyum lagi...hubby Ita (Juanita Sani) En.Rizal pun join skali dan menang jugak...hehe...

Tahniah pada sumer pemenang!!!


terima kasih pada Encik2 Hubby coz bagi sokongan pada isteri masing2....kena la sokong yer...nanti nak beli benda2 hood & hob tu guna duit Encik2 Hubby jugak kan...jimat RM200 hihihi...TAHNIAH!!

This entry was posted on Friday, April 01, 2011 and is filed under , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

8 comments

salam

nk tnya, yg design B tu utk brapa kaki?

Salam...design B tu base 10kaki..wall 15kaki... :-)

Salam~

Thanks for your idea. Sy buat kitchen cabinet ngn everskill design. Harga berpatutan n hasilnye ok cume kecewa la ade ke diorg ni salah design kaler tv cabinet saye...mintak kaler lain, warne lain yg d buat...he~ sabar aje la

mommydhianz.blogspot.com

Salam...

sorry lambat reply...dgn baby baru xsempat nak jengah ke sini...dah tu syahida tak komplen balik ke kat everskill?suh buat balik ke...sbb ada member aritu jd cmni jgk la..mintak KC color lain tp dapat color lain...jauh beza lak tu...pastu dorg xnak tukar..just tolak RM200 je dr harga KC...ada ke patut?kita byr ribu2 kan bkn skit...sbb tu sy xnak buat dgn dorg tu...huhu...

salam, saya pun ade bad experience dengan everskill (setia alam) jugak, and kebetulan nama saya shahida, hehe..saya rugi 500 bayar dekat diorang sbb cancelkan service, tapi saya pasrah je la daripada rugi beribu ringgit sebab tak puas hati, huhu..

tak saya buat dengan Artak Kitchen... :)

wsalam...wah byk tu 500...hope sis dpt kontraktor yg lebih bagus ye :)

Post a Comment