Submit for Loan...but lambat lagi....

Seminggu selepas dapat S&P yang completed...hubby ajak aku ke BTK nak jumpa pemaju untuk serahkan borang2 permohonan untuk apply loan...coz En.Azhar sendiri yg akan hantarkan ke bahagian pinjaman perumahan...

Setelah penyerahan dibuat...termasuk wang proses...En. Azhar bgtau yang kami kena tunggu lagi untuk satu dokumen cagaran dari bank CIMB Labuan...dapat dokumen tu baru boleh submit untuk loan...dalam tempoh sebulan lebih paling cepat boleh dpt dokumen tu...huh...lama lagik ler nampaknya proses ni tak selesai2...

kami jugak dimaklumkan En.Azhar yg kunci rumah maybe dapat dalam bulan 4...sbb rumah dah complete 100%...tunggu CF je lagik...so berkemungkinan kes kami ni...dapat kunci dulu baru loan lulus...kiranya untung la kami coz tak perlu mula bayar loan lagi mcm org lain...kami dpt kunci baru start bayar....haa...ni berita baik la bt kami...tapi nak menunggu surat cagaran tu ler buat den lemah skit....ishkk...dah tak sabar nak deco2 umah ni huhu...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up