3G Crystal White Frameless | MyKitchen Design  

Posted by: Unknown in , ,

Salam 1Blog

Alkisah Kitchen Cabinet 3G Crystal White Frameless (CWF) ni bermula masa Homedec 2011…kononnya gi Homedec nak survey Hood & Hob je…last2 terjatuh cintan skali dengan KC jenis 3G CWF ni…selalunya kita tengok 3G yg ada frame aluminium tu kan…tapi yg ni takde frame…so nampak pintu kaca 3G tu je…dah ler color putih idaman aku yang dorang pamer kt booth tu..mmg aku bekenan sangat2 la….dah kuar dari Homedec tu boleh kami patah balik sebab nak booking jugak huhu…

MyKitchen Design…company yg pamerkan 3G CWF…Mr.Kit orang yang entertain masa aku mintak quotation…katanya ni jenis baru…takde lagi company yg buat,,,so kiranya dia antara compay awal yang ada 3G CWF..so untuk design aku…dia quot base..wall…top solid surface dalam RM6.7K….adoii mahai la plak…Mr.Kit ckp mmg mahal skit yg ni…then aku suh quot if aku campur dgn Melamine…untuk base Melamine…Wall 3G CWF ni…so dia quot dalam RM5.9K…hubby aku ckp ok…sbb masih bawah dari bajet aku…so aku pun byr booking RM500 sebab rumah blom dapat kunci masa ni….sonoknya hati tak terkira huhu….

Namun…bila dah dapat kunci dan nak kena bayar lawyer bagai…aku rasa mcm harga KC ni mahal plak untuk campuran 3G & Melamine…selalu yg aku survey boleh dapat 3G the whole KC untuk harga ni…so aku pun mcm berkira2 nak cancel je booking ni and kalau boleh cancel save skit bajet aku buat KC coz aku dah tukar plan nak buat top konkrit….aku call Mr Kit pada 13/1/2012…katanya kl cancel trus duit booking akan burn mcm tu ja…so bila aku pikir sayangnya duit booking tu aku decide buat wall unit je dgn dia…atleast aku dpt gak 3G CWF tu hihi…utk base maybe aku cari kontraktor lain…coz bila aku tanya Mr.Kit untuk base…walau dah ada tabletop konkrit…harga sekaki dalam RM180...pehh memang mahal la dgn dia ni…so aku decide bt wall unit je..dia pun ckp ok boleh…

25/2/2012
Mr.Kit datang untuk ukur wall unit KC…so color aku pilih sama mcm kt Homedec aritu la putih….Cuma carcass dia aku nak sama mcm color stor aku..ada corak kayu skit…tapi Mr.Kit ckp dia xde color kelabu camtu…Cuma color nak coklat skit…aku cakap boleh je la sbb dapur aku pun ada campur color cream skit tiles tu…xde la beza sgt…so 2-3 minggu lagi siap KC aku…but Mr.Kit suh aku ubah kedudukan suis di dapur ke bawah skit sebab nanti KC aku jadi tak sama tinggi…bisa diatur yg ni….tak sabar nak tengok KC siap huhu…

17/3/2012
Arini KC aku bakal dipasang…katanya pukul 12 tengahari…but then tunggu punya tunggu…pukul 4 baru sampai…jalan jem katanya…yer la company ni dari Rawang so aku faham kalau hari minggu camne kan…bila dorg punggah brg2 KC nak pasang…aku tengok nape lain mcm jer pintu 3G aku ni…hubby aku ckp color ijo…then ada FRAME!!!aku tanya pekerja tu….sy order lain la…asal dpt yg ni??dia suh aku call Mr.Kit….bila aku call..Mr.Kit cakap itu color putih la…mmg akan nmpk ijo skit sbb cermin dia tu…aku ckp la aku nak yg mcm kt Homedec hari tu..yg putih dorg pamer tu…dia cakap itu Crystal White…aku ckp yer la nak yg itu la…dah tu yg ni ada frame plak tu..aku nak sebiji mcm kt Homedec…boleh Mr.Kit cakap yg kt Homedec tu harga lain….harga mahal lagi…lorrr…sakitnya hati aku…abis yg aku mintak quotation dulu tu bukan CWF ke??

bengang pun ada…so aku nak suh dia tukar balik…dia ckp kl nak tukar kena tambah duit…hampeh btul la…kl nak cancel duit booking burn plak….bila bincang dengan hubby…kami decide truskan je dengan 3G yg kami dapat ni…coz kl nak tambah duit bajet aku dah lari banyak dengan reno yg lain…so REDHA jer la….tapi hati memang sakit sangat2….dapat 3G biasa dengan harga yg mahal giler….dah la panel tutup hose hood tu pun dia xde bagi….aarrghhhh!!!!

So layan jer la gambar wall unit KC aku ni…(mode sedih…sob…sob…)

Pintu 3G with frame...color nak ijo huhu...

Pekerja tengah pasang pintu...

Dish Rack


Wall Unit kabinet dah siap dipasang...panel hood takde....

takde cover hood..tak lawa...


Komen aku :
Harga – Mahal huhu….walau ada kilang sendiri...tak berbaloi dengan harga yang dapat...
Ketepatan masa/Service – ok…coz masa datang ukur on time..just lewat skit masa datang pasang sebab KL jem…but dari segi ketelusan agak meragukan…sekejap ckp camtu sekejap camni…
Kekemasan kerja –kemas…finishing bagus…tapi tak sangka material tak sampai sebulan dah berlubang2….

Company –MyKitchen Design
Contact Person –Mr.Kit (012-3226533)
Lokasi - Rawang

This entry was posted on Tuesday, April 10, 2012 and is filed under , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment