39.2'Celsius

Petang semalam suhu badan Aleesya naik 39.2'C...bagi ubat demam pun tak turun...so dalam pukul 9mlm aku trus bw Aleesya gi Hospital Sungai Petani...

Dia start demam hari Jumaat pukul 1 pagi...aku dah bw dia gi Klinik mlm tu jugak coz suhu dia tiba2 cecah 38.8'C masa tido tu...doktor bagi ubat demam, Antibiotik dan ubat masuk bontot tu...

balik umah mlm tu aku jelum paler dia...dah turun skit suhu dia...but then pagi Sabtu suhu dia naik balik 38.8'C...trus aku masukkan ubat bontot...sian dia aku tgk...walau dok demam2 gitu tp still gelak2 main sumer...dalam keadaan yg agak lemah...

bila smpi petang jer suhu dia trus mendadak naik smpi 39.1'C...aku dah panik....bukan apa..anak adik ipar aku Khalish pernah demam panas mcm ni sampai 'tarik'...suhu dia kena tarik tu baru 38.8'C....itu yg semalam aku trus bwk dia gi spital...

Di hospital Doktor check masih lagi 39.2'C suhu dia....doktor bagi aku sebesen kecik air suh jelum satu badan Aleesya mcm bagi mandi tu...fuh menangis sakan Aleesya kena air...aku tahan jer hati suh kuat semangat tgk keadaan dia camni...nak bagi baik punya pasal...

basah bantal2 kena jelum satu badan

lepas kena mkn ubat...tido jer dia...


Hari ni demam dia naik turun...aku trus kan jelum badan dia...esok tak tau la camna plak sbb esok hubby aku dah kena pegi Perak balik untuk kursus seminggu lagi...huhuhu...harap2 dia cepat lah sembuh...sian anak mama sorang ni....

2 comments:

syalinda johari said...

semoga Aleesya cepat sembuh yer..

Areyou said...

terima kasih :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up