Nukilan Pertama


Pertama....ada apa dengan pertama...?semua perlakuan...semua cerita...boleh dikatakan semua benda la mesti ada permulaan pertama kan?dan yg pertama tu la yang paling berharga...knapa?sbb mungkin yg pertama itu tak kan sama dengan yang kedua...ketiga dan seterusnya....eh..apa la yg aku bebel ni..tersentimental plak huhu...

apa yg aku nak citer kt sini bagi aku yang baru setahun bergelar ibu...perkembangan si kecik setiap hari merupakan moment yang paling berharga...so apa2 benda yg si kecik lakukan buat pertama kalinya mmg amat bermakna buat aku....

kali ni aku nak tunjukkan kat korang nukilan pertama si Aleesya...sejak dia cukup setahun...aku ajar dia suh pegang pensel...suh conteng2...suh lukis2...suh baca buku...nak biasakan dia dgn benda2 ni...

mula2 bagi pensel...dia belek2nya pensel tu sampai tak lepas2...mcm pelik tgk benda tu panjang je kan...pastu bagi buku skali nak suh conteng2...buku ni mcm biasa...dia akan selak sana selak sini...tak koyak...sbb dia bkn jenis yg koyak2 kertas ni...tapi dia gigit hahaha...nasib buku ni tak kena gigit....

terpegun tengok pensel


dah bagi 2 benda ni...aku tunjuk cara pegang pensel (cara bdk2 la) then conteng dlm buku tu...dia mcm konpius...trus dibalingnya pensel tu hihi...pastu kutip...then baling lagi...mmg jadik bahan balingan jer la pensel tu setiap kali aku bagi kt dia...

so dah masuk sethn sebulan ni...hari ni aku cuba bagi lagi mcm biasa pensel + buku dia tu....tup2 dia pegang pensel dgn cara dia sendiri...tuk..tuk...tuk...dia ketuk2 nya pensel tu atas buku dan terhasil lah conteng-contengan..wah..mmg dah ada perkembangan la selama sebulan aku dok ajar dia hihi...hati ibu mana yg tak happy? :)

Amacam?lawa tak?hihi...


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up