Acid Folic Dalam Folate. Korang Ada???  

Posted by: Nani Rahayu Noordin in , ,





Ilmu baru dapat dari Secret Group Shaklee 😊
.
Saya pun baru tau ni. Korang tau tak? 😁
.
Cuba belek Acid Folic kat rumah tu dalam bentuk Folate ke tak?

.
Kalau supplement tu dalam bentuk acid folic badan perlu tukar kepada folate dahulu baru boleh digunakan untuk buat sel darah merah.
.
If badan tak mampu tukar acid folic kepada folate maka jadi pengumpulan dalam badan dan sangat bahaya.😱
.
Sebenarnya ramai yang ada masalah badan tak boleh tukarkan acid folic kepada folate.🤔
.
Ini dipanggil MTHFR mutation 😨
.
MTHFR enzyme yang berperanan tukar acid folic kepada folate tapi ramai yang jadi MTHFR mutation dan enzyme tu tak dapat berfungsi.
.
Apa masalah kalau jadi MTHFR Mutation ni?
.
Antara masalah yang jadi bila kita ada MTHFR mutation adalah SERING KEGUGURAN. Masalah ANEMIA yang teruk sebab folate tak boleh hasilkan darah merah.
.
Cemana nak tau badan kita ada MTHFR Mutation ke tak?
.
Nak tau badan kita ni ada masalah MTHFR tu kena buat ujian dan kos untuk ujian tu dalam 3K 😁
.
So camne nak cari Acid Folic dalam bentuk Folate?
.
the safest way ambil Bcomplex Shaklee la sebab dah memang dalam bentuk folate. Alhamdulillah 😊
.
Apa kata Celine (Nutritionist Shaklee)?
.

"Yes. Our folic acid is in the form of folate, extracted naturally from corn.
On top of that, our b complex and vita-lea has the Bio-activated Absorption System to help you absorb the folate effectively, so you don't have to worry about the bioavailability of the products."
.
Jadinya kalau acid folic yang kat rumah tu bukan dalam bentuk folate boleh la bertukar ke Bcomplex Shaklee ye 😊
.
#lovetobeWAHM #NarLegacy #MWEgroup #rahayuridzuan #OhVitamin #shakleeSemenyih #shakleeEffect #shakleepromo #semulajadi #vitamin #set #shaklee #lepak #detox #detoxshaklee #kurus #kulit #cantik #langsing #jerawat #shakleeMalaysia  #jeragat #baby #testimoniesp

This entry was posted on Wednesday, October 04, 2017 and is filed under , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment